Kiekvienas gali būti didelis

„Pas Bobutę“ vadovas rado būdą, kaip suderinti verslą ir šeimą

  • Pradžia: Bendrovė „Pas Bobutę“ ėmė veikti 2010-aisiais.
  • Dabar: Veikia internetinė parduotuvė Pasbobute.lt.
  • Veiklos sritis: Prekyba arbata, kava, žolelėmis, prieskoniais, medumi, lino ir medvilnės gaminiais.
  • Sėkmės paslaptis: Meilė darbui.
  • Ateities planai: Toliau dirbti pelningai.

Šiaulietis Gytis Leliukas (33) nuosavą šeimos verslą vysto jau septynerius metus, ir atsidžiaugti negali – malonu, kai esi pats sau bosas, gera, kai verslas artimas sielai, smagu, kai klientai vis grįžta. Tiesa, šitoks patogumas iš dangaus nenukrito – viską G. Leliukas užsitarnavo nuoširdžiu darbu.

Kurti šeimos verslą G. Leliukas ėmėsi 2010-aisiais. Tris vaikus auginančiai šeimynai verslo idėją padiktavo aplinka – įkvėpė mažyliai.

„Pirmiausia mūsų verslas buvo visai kitoks nei dabar. Įkūrę bendrovę „Pas Bobutę“ mes užsiėmėme sveiko maisto pristatymu į namus – siūlėme šviežių kiaušinių, triušienos, vištienos, elnienos“, – savo istoriją pradeda verslininkas.

Vis dėlto netrukus G. Leliukas suprato, kad kur kas labiau jam artima kita niša – tai prieskoniai ir arbatos. Todėl greitai „Pas Bobutę“ pasikeitė.


Nauja niša – arbatos ir prieskoniai

G. Leliukas nuolat domėjosi arbatomis, taip pat skirtingais prieskoniais, mat labai mėgsta gaminti. Taigi interneto parduotuvėje Pasbobute.lt verslininkas prekiauja arbata, kava, žolelėmis, prieskoniais, medumi, lino ir medvilnės gaminiais.

„Ne tik prekiaujame, tačiau ir konsultuojame žmones, prisistatome skirtinguose renginiuose. Pastebiu, kad žmonės atkunta. Pats prisimenu tuos laikus, kai iš prieskonių žinojau tik „Vegetą“. O dabar žmonės vis labiau domisi“, – sako G. Leliukas.


Su šeima – ir darbe, ir namie

Šiuo metu bendrovėje dirba dviese – G. Leliukas ir jo žmona Vitalija Leliukienė. Verslininkas sako, kad šeimyninio verslo modelis jam – labai priimtinas. „Nežinau, ar būna darbas lengvas. Nepažįstu nė vieno verslininko, kuris gyventų ramiai. Tačiau kurti šeimos verslą man lengviau. Galiu palyginti – anksčiau, kai dirbau kitur, patyriau daugiau streso. O šiuo atveju galiu gyventi laisviau: derinti verslo ir šeimos reikalus, planuoti atostogas, išvykas. Šiandien aš pats sau šeimininkas. Galiu daugiau laiko skirti vaikams“, – džiaugiasi vyras.

Taip šeimyniškai „Pas Bobutę“ ir auga, ir su klientais verslininkai stengiasi tapti draugais – turi nemenką lojalių klientų ratą. „Mes nenorime tapti didele kompanija. Tiesiog norime kaip dabar suktis. Stengiamės kurti savo klientų „draugų ratą“. Atsiranda tokių, kurie mus pamėgsta, vertina, nori toliau iš mūsų pirkti. Šiandien klientų turime visoje Lietuvoje“, – šypsosi G. Leliukas.


Lietuvoje konkurencija didžiausia

Anot G. Leliuko, konkurentų netrūksta. Tačiau pats jis varžytis nelinkęs: „Konkurencijos nebijau. Jei daugiau žmonių ima siūlyti panašius produktus kaip ir mes, vadinasi, daugiau žmonių to ima reikėti, vadinasi, tai įdomu. Be to, turime aiškią savo stiprybę – klientams siūlome arbatas iš prieskonių, o kiti dažniausiai jas maišo iš žolelių. Stengiamės būti kitokie.“

Verslininko teigimu, klientų nestinga ištisus metus. „Savo produkciją labai atsakingai supakuojame – stengiamės gražiai atrodyti. Todėl dažnai mūsų gaminius žmonės perka kaip dovanas, akį jie traukia visais sezonais. Nieko keisto – juk savo sveikata norime rūpintis nuolat. Arbata nėra vaistas – ja nieko nepagydysi. Tačiau tai – puiki profilaktika. Arbatos padeda stiprinti virškinimo traktą, organizmą, imuninę sistemą. Todėl vis daugiau žmonių ima jomis domėtis. Žinote, kas tingi dirbti, tam darbo nebus. Kas netingi, darbo visad turės“, – svarsto verslininkas.


Darbas – malonumas

Kokia G. Leliuko sėkmės paslaptis? „Darbas man yra malonumas. Pamenu, kaip anksčiau tekdavo bendrauti su įsidarbinti norinčiais žmonėmis... Visad klausdavau jų trijų klausimų: ar išties nori dirbti, ar nori užsidirbti ir ar jam tai patinka. Juk jei patinka, nieko tokio ir 21 valandą darbą pabaigti, o jei ne – ir iki 17 valandos bus sudėtinga kankintis. Šiandien savo darbu mėgaujuosi“, – atskleidžia šiaulietis.

Ir bent artimiausiu metu verslininkas ničnieko nenorėtų pakeisti: „Nesame numatę didelės plėtros – jaučiamės maloniai būdami smulkūs. Jei tikslai bus per dideli, gali nelikti laiko šeimai, vaikams. O šito juk irgi negalima paleisti. Pagrindinis tikslas, matyt, yra stebėti rinką ir reaguoti į pokyčius, taip pat – ilgai ir laimingai gyventi.“


Grįžti atgal

 

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.