Kiekvienas gali būti didelis

Gudrią „Gudragalvio“ idėją verslininkei iš Mažeikių pasufleravo vaikai

  • Pradžia: „Gudragalvis“ ėmė veikti 2006-aisiais.
  • Dabar: Bendrovė glaudžiai bendradarbiauja su švietimo įstaigomis Lietuvoje, šalyje veikia keturios fizinės parduotuvės. Atidarytos analogiškos įmonės Latvijoje ir Estijoje.
  • Veiklos sritis: Bendrovė „Gudragalvis“ užsiima edukacinių priemonių leidyba ir prekyba.
  • Sėkmės paslaptis: Nuoseklus, nuoširdus ir kantrus darbas, originalios idėjos, noras būti naudingiems.
  • Ateities planai: Toliau dirbti pelningai ir saikingai plėstis.

Šeimos verslą turėjusi Jurgita Cholodinskienė (45) pasakoja, kad bendrovės „Gudragalvis“ idėją sąlyginai padiktavo šeimyna – jei vaikai nebūtų lankę darželio, mintis atsigręžti į vaikų edukaciją, matyt, nebūtų kilusi. Šiandien verslininkė iš Mažeikių skaičiuoja jau vienuoliktus bendrovės gyvavimo metus, edukacines priemones leidžia ir platina ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje.


Viskas edukacijai

Bendrovė „Gudragalvis“ užsiima edukacinių priemonių leidyba ir prekyba. „Siūlome įvairaus spektro edukacines priemones: gamtos mokslams, matematikai, fiziniam lavinimui, kalbos ugdymui. Suskirstėme jas pagal tai, ko vaikai mokosi mokyklose, taip pat kas reikalinga ikimokyklinio ugdymo metu“, – aiškina J. Cholodinskienė.

„Swedbank“ projekto „Kiekvienas gali būti didelis“ dalyvė pasakoja, kad gudri „Gudragalvio“ idėja jos galvoje gimė kiek daugiau nei prieš dešimtmetį. Bendrovę ji įsteigė 2006-aisiais.

„Prieš 10 metų ši rinka buvo dar tik besivystanti. Pačios vaikai tada lankė darželius, taigi netrukau užmegzti kontakto su auklėtojomis, vėliau – su vaikų mokytojais. Tada jų pastebėjimas, kad darželiuose tiesiog trūksta kokybiškų žaislų, nustebino. Verslas gimė iš asmeninės patirties. Turiu du vaikus – sūnui jau 17, dukrai – 11 metų. Verslas augo ir brendo kartu su mano vaikais, jie tikrai prisidėjo „atrinkinėdami“ ir išbandydami prekes“, – šypsosi J. Cholodinskienė.


Išsiplėtė Europoje

Įkūrusi verslą moteris nuo pradžių ėmė bendrauti ir bendradarbiauti su Lietuvos darželiais ir mokyklomis – užsiėmė didmenine prekyba. Poreikis plėstis pasijuto netrukus.

„Sulaukdavome daug klausimų, kur įsigyti mūsų siūlomų prekių. Pastebėję, kad darželyje vaikai veiksmingai pasitelkia mūsų produkciją, tėveliai nori tokią turėti ir namuose. Todėl ilgainiui nukrypome ir į mažmeninę prekybą – atidarėme kelias parduotuves. Lietuvoje jų – keturios: dvi Vilniuje, po vieną Kaune ir Klaipėdoje. Dar po vieną parduotuvę atidarėme Latvijoje ir Estijoje“, – vardija J. Cholodinskienė.

Iš tiesų, pirmąjį žingsnį svetur „Gudragalvis“ žengė dar 2010-aisiais, tai yra vos po trejų metų nuo starto Lietuvoje.

„Kai įsitvirtinome Lietuvoje, gimė mintis prisistatyti ir užsieniečiams. Savo įmones įsteigėme Baltijos šalyse. Latvijoje veikia SIA „Gudra Galva“, ją įkūrėme 2010-aisiais. O bendrovė OU „Nuputaja“ Estijoje duris atvėrė 2012-aisiais. Šiose šalyse dirbame taip pat kaip ir Lietuvoje – tiesiogiai su švietimo įstaigomis“, – paaiškina verslininkė.

Ir tai dar nėra viskas: „Taip pat užsieniečiams prisistatome dalyvaudami tarptautinėse parodose. Po pasirodymo parodoje Vokietijoje galime džiaugtis naujais partneriais Suomijoje, Čekijoje, Lenkijoje, Anglijoje. Ten prekiaujame nedaug, tačiau matome, kad šia kryptimi verta eiti.“


Iššūkiai – kasdien

Pasakodama apie bendrovę „Gudragalvis“ J. Cholodinskienė sako, kad šiuo metu bendrovėje Lietuvoje dirba apie 30 žmonių. Kasmet darbo planą bendrovė skelia į dvi dalis.

„Pirmąjį pusmetį skiriame katalogui „konstruoti“. Tai didelis darbas: atrinkinėjame prekes, jas išbandome, kuriame aprašymus, galvojame, kaip atvaizduoti. Katalogas – didžiulis leidinys, leidžiamas dideliu tiražu ir pasiekiantis kiekvieną darželį ir mokyklą paštu. Taip darome visose Baltijos šalyse. Tuo tarpu antrasis pusmetis skiriamas užsakytoms prekėms pristatyti, dalyvauti parodose. Metų galas – tikras pikas prekybininkams“, – pasakoja verslininkė.

Ji neslepia nuolat susidurianti su iššūkiais: „Jie tyko ne tik kasmet, bet ir kasdien. Didžiausias iššūkis, pagrindinis galvos skausmas – apyvartinės lėšos ir jų trūkumas. Idėjų yra apsčiai, partnerių taip pat. Tačiau jei atliekame leidinių spaudos: žaidimų, kortelių užsakymus, pavyzdžiui, Kinijoje, norėdami jų kainą rinkoje padaryti prieinamą, vadinasi, reikalingi dideli tiražai, o tai reiškia įšaldytas lėšas. Tenka pasukti galvą, kaip tai spręsti.“


Grįžti atgal

 

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.