Kiekvienas gali būti didelis

Žaliavalgių barą ir parduotuvę „Grin Grin“ Klaipėdoje atidaręs vyras įsipareigojo sau ir visuomenei

  • Pradžia: Žaliavalgių baras ir natūralių, ekologiškų produktų krautuvėlė „Grin Grin“ Klaipėdoje atidaryta 2013-aisiais.
  • Dabar: Po vienu stogu veikiantis baras ir krautuvė sėkmingai dirba ketverius metus ir gali pasigirti gausiu lojalių klientų būriu.
  • Veiklos sritis: Prekyba ekologiškomis prekėmis, teikiamos specializuoto maitinimo paslaugos.
  • Sėkmės paslaptis: Dviejų verslo krypčių derinimas vienu ypu.
  • Ateities planai: Įvesti į rinką firminiu prekės ženklu „Grin Grin“ pažymėtus produktus.

Tai, kad pats nėra žaliavalgis, Pauliui Naujokui (33) visai netrukdo plėtoti apie žaliavalgius besisukančio verslo. Jau ketverius metus klaipėdiškis sėkmingai vadovauja žaliavalgių barui ir ekologiškų prekių krautuvėlei „Grin Grin“. Pasakodamas apie savo verslą P. Naujokas džiaugiasi, kad per tuos metus pavyko suburti gausų lojalių klientų būrį, taip pat paisyti kadaise pačiam sau iškelto įsipareigojimo.

Po vienu stogu „Grin Grin“ galima rasti viską, ko gali prisireikti propaguojantiesiems sveiką gyvenimo būdą. Krautuvės lentynose išrikiuota per 1200 skirtingų ekologiškų ar „bio“ ženklu pažymėtų siūlomų prekių, o baro meniu atnaujinamas kasdien – tai vieno, tai kito patiekalo lankytojams siūloma paragauti.


Įsipareigojo sau

Pats „Grin Grin“ vadovaujantis P. Naujokas pasakoja, kad mintis sukurti tokį verslą kilo spontaniškai.

„Maždaug prieš ketverius metus ėmiau domėtis sveikesniu gyvenimo būdu, atidžiau sekti, ką pats valgau. Supratau, kad tam, jog noras būti sveikesniu neprapultų, reikia kažkaip įsipareigoti sau ir visuomenei. Draugas pametėjo mintį atidaryti kavinę žaliavalgiams. Supratau, kad nuodugniau į šią sritį tikrai neįsigilinsiu kaip tik apsiėmęs kurti verslą ir pradėdamas domėtis tuo kasdien“, – pasakoja vadovas.

Ilgai nedvejojęs jis ėmėsi veiksmų: pasirūpino patalpomis, rado darbuotojų. Sako, pataikė į tą metą, kai žaliavalgystė uostamiestyje buvo tiesiog „ant bangos“.

„Kai atidarinėjau „Grin Grin“, žaliavalgystės poreikis Klaipėdoje buvo didelis, tai buvo labai madinga naujiena. Visgi ta banga per maždaug metus atslūgo. Dabar tikrus žaliavalgius Klaipėdoje, ko gero, ant rankų pirštų suskaičiuotume. Dauguma dabar renkasi labiau subalansuotą maistą, labiau pritaikytą prie mūsų gyvenimo pobūdžio ir ritmo. Visgi asmeniškai pastebiu, kad sveikos mitybos tema visuomenėje labai aktuali ir auganti. Žmonės nori gyventi sveikiau, todėl vis dažniau atkreipia dėmesį į maisto sudėtį, cukraus kiekį, ekologijos ženklą“, – svarsto verslininkas.


Konkurentų yra

Vis dėlto P. Naujokas pripažįsta: jo pasirinkta kryptis – specifinė, todėl ir auditorija, kuriai tai yra aktualu, labai išskirtinė.

„Klientūros šiandien užtenka, nors, žinoma, jos visada gali būti daugiau. Galime pasidžiaugti tikrai lojalių klientų būriu. Tie žmonės mus žino, vertina, reguliariai užsuka. Kalbant apie konkurentus, jų yra. Tačiau tendencija rodo, kad naujai atsidaręs žaliavalgiams, veganams skirtas restoranas Klaipėdoje išsilaiko vos sezoną, o tada tenka užsidaryti. Todėl labiau konkuruojame su tais, kurie į savo meniu yra įtraukę ne tik žaliavalgiams, veganams skirtų patiekalų, bet ir siūlo kitokių naujovių. Visgi tai, kad šios žmonių grupės maitinimo sferoje ima sulaukti atskiro dėmesio, džiugina“, – šypsosi.


Stengiasi maitintis sveikiau

Pasakodamas apie savo verslą P. Naujokas šiek tiek nustebina – pats jis kol kas vis dar netapo žaliavalgiu. Bet jau aštuonerius metus yra vegetaras, ir kurdamas verslą sau duoto įsipareigojimo uoliai paiso – stengiasi gyventi sveikiau.

„Galbūt kažkada ir pats tapsiu žaliavalgiu. O gal ir netapsiu. Aš niekam nebandau pripiršti savo nuomonės, nieko neįtikinėju, kad reikia nevalgyti mėsos ar tapti žaliavalgiu. Manau, kad kiekvienas turi pats suprasti, ko jis nori, ko jam reikia ir kaip jis jaučiasi valgydamas maistą“, – sako P. Naujokas.

Paklaustas apie savo verslo paslaptį vyras sako, kad ši – paprasta: „Gal tai, kad po vienu stogu turime ir barą, ir parduotuvę? Manau, tai mums padeda. Be to, visada noriai bendraujame su klientais, kviečiame juos į įvairius aktyvius renginius. Matome „Grin Grin“ ne kaip prekės ženklą, o kaip draugą, kuris padeda sveikesnio gyvenimo kelyje. Labai norėčiau, kad ateityje galėtume pasiūlyti savo prekės ženklu pažymėtus sveikuoliškus produktus – įvesti savo gaminius į rinką. Tada juos įsigyti, galėtų žmonės visoje Lietuvoje ir už jos ribų.“


Grįžti atgal

 

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.