Kiekvienas gali

„Galeria Urbana“ savininkė: Meno ir maisto duetas pasiteisino

  • Pradžia: Įsigytas uždaromas restoranas.
  • Dabar: Meniškos sielos kauniečių pamėgta gero maisto ir meno erdvė.
  • Veiklos sritis: Viduržemio jūros patiekalų restoranas.
  • Sėkmės paslaptis: Atsižvelgti į supančią aplinką – joje ieškoti įkvėpimo ir idėjų verslui.
  • Ateities planai: Laimėtą prizą panaudos restorano įrangai gerinti.

Kaunietės Eglės Simuntienės įkurtą restoraną „Galeria Urbana“ galima pavadinti mažąja kultūros oaze – žmonės čia ateina ne tik pavalgyti, bet ir pasiklausyti muzikos, susipažinti su naujomis knygomis ir dailės kūriniais. „Nors pradžia nebuvo lengva, gyva meno erdvė restorane padėjo išsiskirti ir pelnyti kauniečių simpatijas“, – įsitikinusi „Galeria Urbana“ savininkė.


Įkvėpė architektai

Pasak E. Simuntienės, restorano „Galeria Urbana“ gimimą lėmė palankiai susiklosčiusios aplinkybės. Šalia Lietuvos architektų sąjungos esančiose patalpose, kur šiuo metu yra „Galeria Urbana“, anksčiau veikė ispaniškas restoranas „La Bodega“. Tačiau jo likimas pakibo ant plauko savininkams nusprendus verslo atsisakyti. „Sužinojusi, jog Kauno senamiestyje parduodamas restoranas, pradėjau svarstyti galimybę jį įsigyti. Kadangi tuo metu jau turėjau nuosavą verslą – barą „Sharmrock pub“, verslo pradžios iššūkiai negąsdino. Atvirkščiai, norėjosi save išbandyti kiek kitokioje srityje“, – nuosavo restorano priešistorę prisimena E. Simuntienė.

Tiesa, anot pašnekovės, perėmus „La Bodega“ nuosavybės teises, kiek kilo abejonių, ką daryti toliau – tęsti ispaniškos virtuvės tradicijas ar kurti naują restorano koncepciją. „Prieš tai veikęs restoranas turėjo savo darbuotojus, nuolatinius lankytojus ir visiems puikiai pažįstamą meniu. Supratau, kad imtis pokyčių – rizikinga. Kita vertus, norėjosi pasiūlyti kažką savito ir originalaus“, – tuomet aplankiusių dvejonių neslepia Eglė.

Vis dėlto ji pasirinko uždaryti senąjį restoraną ir renovuoti patalpas. Vietoj ispaniškų patiekalų lankytojams buvo pasiūlyta Viduržemio jūros regiono virtuvė, o kadangi čia pat yra įsikūrusi Lietuvos architektų sąjunga, kilo mintis pradėti organizuoti ir kultūrinius renginius. Taip gimė ir naujasis restorano pavadinimas – „Galeria Urbana“. Išvertus iš ispanų kalbos, tai reiškia „Miesto galerija“. „Mums pasisekė, nes Kaune yra išties didelė ir įvairi menininkų bei meno gerbėjų bendruomenė. Tad nesunkiai pavyko suburti ištikimų klientų ratą“, – pasiteisinusia verslo idėja džiaugiasi moteris.


Nuo knygų iki džiazo

Restoranas lankytojus žavi savo meniška aplinka. Čia nuolat vyksta muzikiniai pasirodymai, knygų pristatymai. Taip pat tam tikra duoklė atiduodama ir šalia įsikūrusiems architektams – restorane dažnai vyksta jų knygų pristatymai, kuriuos veda žymus Kauno architektas Audrys Karalius. „Architektams esu dėkinga už įkvėpimą ir aktyvų palaikymą nuo pat įsikūrimo pradžios. Stiprų mūsų ryšį atskleidžia ir restorano meniu – daugumos patiekalų ir gėrimų pavadinimai susieti su architektūra“, – restorano išskirtinumus vardija Eglė.

Pasak savininkės, restorano sienas nuolat puošia įvairių dailininkų darbai, kurie atnaujinami bent kartą per 3-4 mėnesius. Įdomu tai, kad keičiantis paveikslams, keičiamas ir restorano interjeras. „Ruošiantis naujos parodos atidarymui, keičiasi ir restorano aplinka – atsižvelgiant į parodos eksponatus, parenkamos atitinkamos spalvos, interjero detalės. Šis procesas labai įdomus ir patiems restorano darbuotojams, nes padeda geriau pažinti meno kūrinius. Be to, tai mums ir restorano lankytojams padeda išvengti monotonijos“, – savo verslo subtilybėmis dalijasi savininkė.


Restoranų verslo ypatumai

Paklausta apie iššūkius, „Galeria Urbana“ savininkė pažymi, jog jų restoranų versle išties netrūksta. „Aptarnavimo srityje yra išties didelė darbuotojų kaita. Juk čia dažniau dirba dar tik pirmuosius žingsnius darbo rinkoje žengiantis jaunimas arba aukštųjų mokyklų studentai. Dažnai jiems šis darbas – tai galimybė užsidirbti papildomai arba įgyti pirmųjų darbo įgūdžių. Nors stengiamės, kad darbuotojai savo darbą atliktų gerai, daugelis padavėjo pozicijoje ilgai neužsibūna, – patirtimi dalijasi p. Simuntienė. – Kita vertus, mums sekasi išlaikyti pastovią virėjų komandą ir patiekalų kokybę.“

Dar viena Kauno senamiestyje įsikūrusio restorano ypatybė – sezoniškumas. Pasak pašnekovės, šiltuoju metų laiku miestiečiai po darbų neskuba namo, mėgsta pasėdėti lauko kavinėse, todėl ir restorane lankytojų netrūksta. O žiemą, atvirkščiai, žmonės dažniau yra linkę laisvalaikį leisti namie. „Orams atvėsus, atsitiktinių lankytojų sulaukiame mažiau, tačiau ramųjį periodą mums išgyventi padeda renginių gausa. Be to, savo ištikimiems klientams nuolat teikiame specialius pasiūlymus“, – tikina „Galeria Urbana“ savininkė.


Laimėjo piniginį prizą

2015 metais „Galeria Urbana“ prisijungė prie projekto „Kiekvienas gali būti didelis“. Paskutinis Smulkiojo verslo savaitgalis, vykęs lapkritį, buvo lemtingas – įmonė laimėjo 3 tūkst. eurų prizą.
Pasak E. Simuntienės, projektas įmonėms yra naudingas. „Turėjome galimybę stiprinti ryšius su esamais klientais ir save pristatyti tiems, kurie mūsų dar nežino. Tad džiaugiamės projektu ir žadame tęsti dalyvavimą šiemet“, – sakė verslininkė. Laimėtus pinigus ji žada panaudoti „Galeria Urbana“ įrangai gerinti.


Grįžti atgal

 

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.