Kiekvienas gali būti didelis

Avalynės parduotuvė Vilkaviškyje, kuri atlaiko ir Lenkijos, ir interneto konkurenciją

Nors mažų miestelių parduotuvės sulaukia mažiau pirkėjų, joms tenka nė kiek ne menkesni iššūkiai nei prekiaujantiems didžiuosiuose miestuose. Smulkesniam provincijos verslui reikia ne tik atlaikyti augančios internetinės prekybos ar kaimyninių šalių konkurenciją – jam itin reikšmingas ir mažėjantis šalies gyventojų skaičius. Nors iššūkiai tikrai dideli, tačiau jie nėra neįveikiami. Jau 28 metus avalyne prekiaujanti ir nuosavą parduotuvę Vilkaviškyje turinti Alyna Domantienė pirkėjus išlaiko geru aptarnavimu bei tinkamu kainos ir kokybės santykiu. Dalis klientų čia perka jau bene 3 dešimtmečius.

Apie verslo pradžią bei pagrindinius iššūkius A. Domantienė papasakojo „Swedbank“ inicijuotam projektui „Kiekvienas gali būti didelis“, kuriame ji taip pat dalyvauja. Programa skirta stiprinti smulkiuosius šalies verslus, dalytis vertingais ekspertų patarimais, organizuoti dalyviams specialius renginius ir akcijas.

Papasakokite apie savo verslo pradžią. Kas paskatino imtis tokios veiklos?

Savo verslą turiu jau 28 metus, o dabartinę avalynės parduotuvę Vilkaviškyje atidariau prieš 15 metų – 2003-iaisiais. Į verslą atvedė atsitiktinumas. Pagal išsilavinimą esu inžinierė, dirbau statybų įmonėje. Tačiau ji žlugo. Tuomet buvo aišku, kad reikia atrasti naują veiklos kryptį, nes pagal profesiją provincijoje darbo nerasiu.

Taip susiklostė, kad iš vieno didmenininko gavau pasiūlymą prekiauti avalyne. Pasiūlymą priėmiau. Tai buvo rizikinga, tad, prisipažinsiu, ir neramu. Bet kai kitokių išeičių neturi, tai ir baimei mažiau vietos lieka. Taip susikūriau darbo vietą, kurią turiu iki šiol. Nepaisant to, kad mano išsilavinimas ir darbo patirtis buvo kitokie, prekiauti sekėsi – matyt, moku dirbti su žmonėmis.


Vilkaviškyje gyvena apie 10 tūkst. žmonių. Kokie verslo ypatumai dirbant miestelyje?

Visų pirma turi būti geras prekės kokybės ir jos kainos santykis, na, ir, žinoma, pati prekė turi būti įperkama. Pavyzdžiui, didesniame mieste bus brangiau – žmonės nuvažiuoja, pamato skirtumą ir grįžta pas mane.

Labai svarbu yra malonus aptarnavimas. Jeigu su pirkėju maloniai ir draugiškai bendrauji, tuomet pavyks jį įtikinti, kad tavo prekė gera, ir jis ją įsigys. Tik svarbiausia tą daryti nuoširdžiai, žodžiai turi atitikti tikrovę. Tada žmogus ne tik nusipirks prekę, bet ir sugrįš kitą kartą. Čia nedidelis miestelis – žmonių neapgausi.

Turiu klientų, kurie pas mane perka visus 28 metus – per tą laiką tapome beveik kaip giminės. Nedideliame miestelyje geriausia reklama – iš lūpų į lūpas keliaujantys atsiliepimai. Todėl itin svarbus yra įdirbis.

Paprasčiausio malonaus bendravimo su žmonėmis svarbos negalima nuvertinti – žmonės kartais ateina tiesiog pasikalbėti, o išeina su nauja avalynės pora. Visko pasitaiko. Manau, kad malonus bendravimas svarbus visur, ne tik mažuose miesteliuose.


Kokie pagrindiniai iššūkiai tenka jūsų verslui?

Pirmoji mano parduotuvė buvo Kybartuose. Tačiau po to, kai iš miestelio emigravo daug žmonių, pirkėjų sumažėjo tiek, kad pavykdavo tik išlaikyti pačią parduotuvę, pelno ji nebenešė. Teko užsidaryti. Bet liko kita parduotuvė Vilkaviškyje. O kadangi Kybartuose buvome užsitarnavę gerą vardą, tie, kurie iš miestelio neemigravo, dabar atvyksta apsipirkti čia.

Vilkaviškio miestas – beveik pasienyje, tad daug žmonių važiuoja į Lenkijos parduotuves. Gera valanda kelio – ir jau vietoje. Be to, dabar daug perkama internetu. Taigi, nors miestelis nedidelis, konkurencija tikrai jaučiasi. Norint išsilaikyti, reikia gerokai pasistengti. Bet kol kas pavyksta net ir tą pačią kokybišką lenkišką avalynę parduoti žemesnėmis kainomis nei kaimyninėje šalyje.


Grįžti atgal

 

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.